Bjarne Søballe i spidsen for PartnerWorks EMEA, der åbner kontor i Danmark

[This is a Danish press release. Click here for the English version of this press release.]

Bjarne Søballe bliver partner og europæisk direktør, i PartnerWorks EMEA, der vil indtage Europa fra nyt europæisk hovedkontor i København. Microsoft, der er virksomhedens største samarbejdspartner, er begejstrede.

PartnerWorks Inc. har i over 20 år hjulpet særligt de allerstørste amerikanske software-forhandlere med planlægning, styring, forretningsoptimering og eksekvering af marketing og salg. Nu er turen kommet til Europa, hvor PartnerWorks Inc og Bjarne Søballe, sammen etablerer en ny europæisk forretning. Bjarne Søballe vil selv stå i spidsen for den europæiske organisation, og skal opbygge et europæisk hovedkontor i København. 95 procent af omsætningen skal hentes udenfor Danmark, men København bliver centrum for aktiviteterne.

“Danmark har en enestående position i Microsoft-verdenen. Microsoft Dynamics-systemerne er skabt og udvikles stadig i Danmark, og Danmark er hjemsted for nogle af verdens største Microsoft-partnere. København er derfor et naturligt centrum for vores europæiske satsning,” siger CEO og stifter George Brown, PartnerWorks Inc.

Microsoft er begejstrede

Bjarne Søballe og George Brown kender hinanden gennem mange års samarbejde. PartnerWorks har blandt andet samarbejdet med Naviteam og Munk IT, og Bjarne Søballe og George Brown har tidligere arbejdet sammen i Aston Group. PartnerWorks har altid arbejdet meget i Europa, men har ikke tidligere haft et europæisk kontor. Da Bjarne Søballe i efteråret 2008 valgte at forlade Norriq A/S efter at have gjort virksomheden til en af Danmarks største Microsoft Dynamics Nav- og C5-leverandør, lå et samarbejde med PartnerWorks Inc lige for:

“Det PartnerWorks arbejder med, er præcist det, jeg synes er interessant: Den øgede konkurrence gør det sværere og sværere for konsulentvirksomhederne at tjene penge, og der er derfor stort behov for optimering af den primære forretning. Der er sket ekstremt meget på ERP-markedet de sidste 20 år, og de moderne applikationer giver virksomhederne nogle muligheder, som mange forhandlere har svært ved at forklare, illustrere og dermed sælge. Jeg har selv stået i spidsen for to af de største Microsoft-partnere – så jeg bilder mig ind, at jeg kender partnernes behov for støtte,” siger partner og europæisk direktør Bjarne Søballe, PartnerWorks Inc.

PartnerWorks Inc. tilbyder bl.a. Microsoft-partnere rådgivning om salgsstrategier og metoder indenfor Business Strategy, Marketing Planning, Sales Methodology and Training, Practice Management og Online Marketing og Design. Med Bjarne Søballe som ny partner og direktør og oprettelsen af PartnerWorks EMEA er PartnerWorks Inc. klar til at indtage det europæiske marked til stor glæde for Microsoft.

”Det er en god nyhed – vi kender PartnerWorks fra USA, hvor de har hjulpet en del af vore partnere, med at styrke salgsindsatsen for Microsofts forretningsløsninger. At de nu rykker til Europa og Danmark betyder, at også den danske og europæiske partnerkanal kan få gavn af den ekspertise der er opbygget.” siger Corporate Vice President, Klaus Holse Andersen, Microsoft.

Erfaring skal sikre succes for andre

Siden begyndelsen af 90’erne har Bjarne Søballe arbejdet med Navision som en af pionererne inden for ERP-salgsløsninger. Først etablerede han Naviteam A/S, der på får år voksede fra 6 til 90 ansatte. Herefter blev Naviteam solgt til det daværende Aston Group, der blev den førende Navision partner i Danmark, Europa og Australien. Her beklædte Bjarne Søballe flere internationale direktørposter, og stod blandt andet bag en særdeles succesfuld turn-around i Aston Group, UK. Senest har Bjarne Søballe ejet og ledet Munk IT, der efter en omfattende turn-around, voksede til over 130 ansatte og i 2007 blev solgt til Norriq A/S.

Indtil for nylig var Bjarne Søballe administrerende direktør for Norriq Denmark A/S, hvor han forbedrede forretningsgangen og gennemførte to fusioner, før han besluttede at forlade Norriq i slutningen af 2008. Nu glæder han sig til samarbejdet med PartnerWorks Inc. og George Brown.

“Ingen kender markedet så godt som Bjarne Søballe, og ingen andre har formået at skabe så meget succes med salg af ERP-løsninger – først i Naviteam, der i dag er grundstammen i Tectura, og siden med Munk IT, der er grundstammen i Norriq A/S. Vores kunder vil drage stor gavn af Bjarne Søballes omfattende erfaring med at købe, sammenlægge og sælge virksomheder,” Siger CEO og stifter George Brown, PartnerWorks Inc.

Mere information:

Bjarne Søballe, partner og europæisk direktør, PartnerWorks Inc:
Telefon: 20 80 14 00 Mail: bjarne@partnerworks.co

Bjarne Soeballe

An internationally distinguished, prominent “pioneer” and principal business management leader, Bjarne has over 20 years experience in ERP and the high-tech arena. He acquired Navision activities from Minolta Data and established NaviTeam, where after two short years he lead the company to become Microsoft Navision Partner of the Year (1997), and he helped maintain the No. 1 position for several subsequent years.